12 Nisan 2013 Cuma

Böbrek Taşı Düşürmek


Böbrek kanın süzülmesine yardımcı olan iç organlardan biridir. Kanın fazla suyunu ve artık maddelerini süzen olan böbreklerimiz de zaman zaman idrar içerisinde bulunan kalsiyum ve ürik asit gibi maddelerin kristalleşmesi ile taş gibi yapılar meydana gelir. Bazı böbrek taşları ise boyutları nedeniyle şiddetli böbrek ağrılarına neden olabilmekte ve idrar yolunu tıkayabilmektedir.
Böbrek ağrısı böbrek taşı rahatsızlığının tek belirtisi değildir. Ağrı dışında da pek çok belirti mevcut. Bunlar;

  • İdrarda kanama,
  • Bulantı,
  • Kusma,
  • İdrar yaparken acı-yanma,
  • İdrar sıkışıklığı hissi de bu belirtilerin başında yer alıyor.

Böbrek taşlarının 6 mm’den küçük olduğu durumlarda, önerilen tedavi yöntemi ağrı kesici ilaç tedavisi ile birlikte bol bol su içerek böbrek taşının düşürülmesini sağlamaktır. 10 güne kadar bu tedavi ile düşmeyen taşlar, veya düşerek idrar kanalını tıkayıp ağrıya neden oluyorsa ya da böbrekte herhangi bir genişlemeye neden oluyorsa bu durumda diğer tedavi şekilleri uygulanır (http://www.bobrektasi.com).
Tüm bunlar nereden çıktı derseniz eğer böbrek taşı düşürme belirti ve tedavi yöntemlerini bende böbrek taşı düşürdüğümü öğrendiğim ana kadar bilmiyordum. Peki ne oldu nasıl öğrendim bu yazıda bununla ilgili olsun istedim.
Gün her zamanki gibi normal bir şekilde başladı, cumartesi günü temizliğimi yapmıştım yanıma bir fincan kahve aldım ve bilgisayarın başına geçtim. Çok yoruldum güzel bir film açayım dedim ve sağ kasığım olduğu bölgede birden çok şiddetli bir ağrı hissettim. Biraz da panik etkisiyle apandisit olduğu düşündüm. Halk tabiri ile apandisit patlayacak diye düşünürken yerimden bile kalkamadım öyle bir ağrı girdi ki nefes bile alamadım oturduğum yerde neredeyse koltuğu parçalayacaktım. Bir kuvvet telefonla eşimi aradım ve hemen eve gelmesini söyledim. Eşim gelene kadar da karşı apartmanımızda oturan eşimin ailesini aradım ve beraber hastaneye gittik. Yapılan muayene sonucunda doktorun apandisitle ilgili olmadığını söylediğini duyduğumda çok rahatladım çünkü ben direk ameliyata girerim diye düşünüyordum. Fakat sonradan sevincim bu apandisit değilse ne korkusuyla moralimi alt üst etti. Doktorun sağ arka sırt tarafıma hafif bir şekilde vurmasıyla olayın böbrek olduğu anlaşıldı. O an yüzümde ki ifadeyi görmeliydiniz.
Tomografi, tahliller derken nur topu gibi böbrek taşlarımla tanıştım. Taş demek tam doğru olur mu bilmiyorum biri mesaneye düşen 3 mm lik, 2 şer adette diğer 2 böbrekte olan 2-2.5mm’lik arkadaşlarla tanıştım.
İlaçlar vs alındı içebildiğince su içme sıkıntısı başladı. Suyun böbrek taşı düşürme ve oluşumunu engellemede ki önemini de anlamış oldum. Bu aralar ilaçları biraz salladım aynı şekilde su içmeyi de bıraktım. Bu gün iş yerinde sağdan sağdan geldiler. Allah’tan sarp bir ağrı olmadı. İlaçlara tekrar düzenli bir şekilde başlayacağım. Daha sonra da kontrole gitmem iyi olacak.
Sizlerinde yukarıda bahsettiğim gibi şikayetleriniz varsa bir an önce bir üroloji uzmanına görünmenizi tavsiye ederim. Böbrek vücudumuz için gerçekten çok önemli bir organ. Unutmayın ki yaşam ve beslenme tarzında birkaç değişiklik yaparak yeni taş oluşma riski azaltılabilir.
Sevgiler, Hazel.




8 yorum :

  1. ayy kimselere vermesin Allah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin, bazı kişiler doğum sancısından şiddetli olduğunu bile söylüyor

      Sil
  2. gecmis olsun canım ya :( simdilerde nasılsın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) walla düştü mü düşmedi mi bilmiyorum kontrole gitmedim :) ama ara sıra sızlıyor bünye işte tekrar yapabilir diyorlar :)

      Sil
  3. Biz Iowa City, Amerika Birleşik Devletleri'nde bulunan Iowa Lutheran Hastanesi temsilcisiyiz, bir kez daha hastalarımız için böbrek almak için buradayız ve onlar kurtarmak için bir böbrek bağışlamak isteyen herkese iyi bir miktar para ödemeyi kabul etmişlerdir. Bir bağışçı olmak ister veya bir Hayatı kurtarmak istiyorsanız, aşağıdaki e-postada bize yazabilirsiniz.

    Bu, sizin için tamamıyla zengin olmanız için bir fırsattır. Bizimle% 100 güvenli işlem garantisi veriyoruz ve garanti ediyoruz, her şey yasalara uygun böbrek bağışçılarına göre yapılacaktır.
    Artık daha fazla zaman kaybetmeyin, lütfen bize iowalutheranhospital@gmail.com adresinden yazın.
    Ayrıca whatsapp +1 929 281 1248 numaralı telefondan bizi arayabilir veya bizimle iletişime geçebilirsiniz.

    Iowa Lutheran Hastanesi.

    YanıtlaSil
  4. Bir hayatı kurtarmak için bir böbrek satmak isteyen 18 yaşından büyük ciddi böbrek vericileri arıyoruz ve her bağışçı için iyi bir teklif ve diğer tazminatlarımız var.
    Bizim sürecimiz hızlı ve güvenliğiniz garantilidir.
    Lütfen bize ulaşın iowalutheranhospital@gmail.com
    Ayrıca whatsapp +1 929 281 1248 numaralı telefondan bizi arayabilir veya bizimle iletişime geçebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  5. Bu, sağlıklı ve
    100% böbrek satmak konusunda ciddi Dr merhamet irtibata gerekir
    Hastane en kısa zamanda.
    E-mail; drmercyhospital686@gmail.com Şu anda böbrek nakline ihtiyaç duyan birçok hastamız var.
    Finansal nedeniyle böbrek para satmak için bir fırsat mı arıyorsunuz
    ve böbreğinizi 800.000 Euro tutarında satın alacağız.
    Ayrıca tedaviye ihtiyacınız varsa HIV / yardım tedavisine de sahibiz.
    şimdi bize e-posta gönder,
    E-POSTA; drmercyhospital686@gmail.com
    WhatsApp: +2348100367800
    whatsapp +491639478840
    İçtenlikle,
    Dr. Mercy Hastanesi

    YanıtlaSil
  6. Bu Mayo Clinic'ten genel bir mesajdır ve böbrek satın almakla ilgileniyoruz, eğer bir böbrek satmak istiyorsanız, lütfen aşağıdaki e-posta adresimizden doğrudan bizimle iletişime geçin.
    mayocareclinic@gmail.com
    Not: Bu güvenli bir işlemdir ve güvenliğiniz garanti edilir.
    Daha fazla bilgi için lütfen bize bir e-posta mesajı gönderin.

    YanıtlaSil

Düşüncelerinize önem veriyor ve merak ediyorum.
Fikirlerinizi belirtmeden geçmeyin.
(Lütfen blog linkinizi yazıp gitmeyin)

Red Bow Tie