5 Eylül 2013 Perşembe

Kandilli Borsa Restaurant

Merhabalar,
Bir önceki yazımda bahsettiğim gibi 3 Eylül evlilik yıl dönümümüzdü. Güzel yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum, Allah hepinize mutlu ve huzurlu bir evlilik nasip etsin inşallah diyerek yazıma başlıyorum….

Kandilli Borsa Restaurant
Görsel buradan alınmıştır.


Biz bu yılki yıl dönümümüzü kutlamak için Kandilli Borsa Restaurant’tı seçtik iyi de yaptık ...

Saray ve Restaurant hakkında kısa bir bilgi verelim...
'Sultan Abdülmecit, 1856 yılında satın aldığı konağı, çok sevdiği kız kardeşi Adile Sultan’a yazlık ikametgah olarak vermek istemiştir. Ancak bu isteğini, Sultan Abdülmecid’ten sonra tahta çıkan kardeşi, Sultan Abdülaziz yerine getirmiştir. 1861’de Sultan Abdülaziz, eşsiz manzarasına karşılık, harap durumda bulunan konağı yıktırarak,yerine şimdiki sarayı yaptırmıştır.Osmanlı Hanedanı içinde divan sahibi tek kadın şair olarak tanınan Adile Sultan’ın, Kandilli’nin imarına katkıda bulunduğu, yoksullara yardım ettiği, eğitim konularına ilgi duyduğu bilinmektedir. Çok sevdiği eşini ve dört kızını genç yaşlarda kaybettikten sonra, bu güzel sarayda oturmak istememiş ve 1868 yılında sarayı terk etmiştir.Adile Sultan Sarayı, Adile Sultan tarafından ölümünden önce, 1899’da kız okulu olması isteği ile Milli Eğitim’e bağışlandı. Daha sonra Kandilli Kız Lisesi olarak kullanıldığı dönemde 1986 yılında geçirdiği büyük yangın sonrasında, değerli işadamı merhum Sakıp Sabancı’nın bağışı ile restore ettirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda, Milli Eğitim Bakanlığı, İstanbul Valiliği, merhum Sakıp Sabancı, Sabancı Vakfı ve Kandilli Kız Lisesi Eğitim ve Kültür Vakfı (KANKEV) ’in desteklerini bir araya getirmeleri ile yeniden hayat bulan Adile Sultan Sarayı, "Sakıp Sabancı Kandilli Eğitim ve Kültür Merkezi - Adile Sultan Sarayı" adı ile adı ile SELE GROUP bünyesinde hizmet vermektedir'. (Kaynak)
Borsa Restaurant Adile Sultan Sarayı’nın ihtişamı ile sizleri yazın 120 kişi kapasitesi ile Cennet Teras’ta ağırlıyor. Mekanda düğün organizasyonları da yapılıyor işte birkaç kare…
Sizce de muhteşem değil mi ??

Kandilli Borsa Restaurant
Görsel buradan alınmıştır.

Kandilli Borsa Restaurant
 Görsel buradan alınmıştır.

Kandilli Borsa Restaurant
Görsel buradan alınmıştır.

Kandilli Borsa Restaurant
 Görsel buradan alınmıştır.

Kandilli Borsa Restaurant
Görsel buradan alınmıştır.

Ortam o kadar klastı ki kendim fotoğraf çekmeye utandım ancak evlilik yıl dönümümüz olduğunu söyleyip rica ettik :)


Kandilli Borsa RestaurantKandilli Borsa Restaurant

Fikir edinmeniz için aklımda kalan fiyatları vermek istiyorum,
Kırmızı şarap (Merlot Safarin içtik) kadeh fiyatı 28,00 TL  (Tüm şişe 100 küsürdü )
İş çıkışı gittiğimiz için ve saat neredeyse 21.00’e doğru orada olduğumuz için yemeği uzatamadık direk ana yemeğe geçtik, ana yemekte de bonfile yanında sarımsaklı patates püresi ve mevsim sebzelerinden oluşan garnitür vardı. Birde salata olarak biz közlenmiş patlıcan aldık.
Patlıcan ne kadardı hatırlamıyorum ama ana yemek kişi başı 52,00 TL’di.

Servisleri de aynen aşağıdaki gibiydi,

Patlıcan Salatamız


Ana Yemeğimiz


Ana yemek benim için çok güzeldi çünkü ben eti ve sebzeyi az pişmiş severim ve tüketirim eşim ise tam pişmiş sever. Ben eti bütün olarak pişirttim ki standardı o şekilde zaten (yani içi hafif kanlı), eşim de etini ikiye böldürerek (inceltilerek) pişirtti ama benimkinden olsa olsa 5 dk fazla pişmiştir yine de kanlıydı ama tadı müthişti o yüzden yedi fakat siz az pişmiş et sevmiyorsanız ve buraya gidecekseniz çok iyi pişmiş olmasını söylemelisiniz! Sebzeler ise hiç pişirilmemişti ….

Yukarıdaki fotoğraf Restauranttan çekilden bir görseldir. Aynen budur :)

Yemeğinizi Boğaziçi köprüsünü karşınıza alarak klasik müzik eşliğinde yiyorsunuz, ortam güzel yemekler lezzetli daha ne olsun, romantik bir gece geçirmek isteyenlere ya da düğün için özel bir mekan arayanlara mutlaka tavsiye ederim.
Biz güzel bir gece geçirdik, sizin en etkilendiğiniz ve tavsiye ettiğiniz özel bir yer varsa yorumlarınızı bekliyorum.
  
Sevgiler, Hazel.


6 yorum :

  1. Her zaman ki gibi çok çok güzelsiniz çok cicisiniz. allah mutluluklarınızın devamını getirsin ömür boyu sürsün inşallah..
    Mekan çok çok klas görünüyor cidden cennet köşesi gibi..
    Fiyatlar da öyle abartı değil bence hem böyle önemli bir gece içi değer..:))
    Güzellikler diliyorum..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) yorumları şimdi gördüm, teşekkür ederiz ablacım ^.^

      Sil
  2. Mekana bayıldım hayatım.. Hep mutlu olsun sen ve eşin birde annen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım inşallah :) Sana da kocaman mutluluklar dilerim :)

      Sil
  3. aaa evlilik yildonumlerimiz ne kadar yakin. Bizimkide 2 Eyluldu daha donumu olmadi bu sene olacak :) size bir omur boyu mutluluk dilerim.. Gittiginiz yerde cok guzel gozukuyor, o guzellige fiyatlarin cok pahali olmamasi buyuk nimet :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaa evet çok yakın :) 2 eylül hem Eskişehir'in kurtuluşu hemde eniştemle teyzemin doğum günü :) senin evlilik yıl dönümünü hep hatırlayacağım :))

      Sil

Düşüncelerinize önem veriyor ve merak ediyorum.
Fikirlerinizi belirtmeden geçmeyin.
(Lütfen blog linkinizi yazıp gitmeyin)

Red Bow Tie